El Centre Obert rep una valoració molt positiva de les famílies

Última revisió 16-01-2025 11:14
16/01/2025

L’enquesta adreçada a les famílies que es va fer els mesos de setembre i octubre del 2024 destaca la feina de l’equip educatiu i el paper de les activitats en el desenvolupament d'infants i joves.

Durant els mesos de setembre i octubre de 2024, les famílies usuàries del Centre Obert van participar en una enquesta per compartir opinions sobre el servei. Aquesta iniciativa, que tenia com a objectiu conèixer les seves necessitats i impressions per continuar millorant, ha estat molt ben valorada. Els resultats també han estat molt positius i reflecteixen el gran impacte del Centre Obert en la vida de moltes famílies del municipi.

L’enquesta constava de 12 preguntes on s’havia de puntuar de l’1 al 5 el grau d’acord, on l’1 (puntuació mínima) és totalment en desacord, i el 5 (puntuació màxima), totalment d’acord. Els temes sobre els quals es va preguntar abastaven diferents aspectes del servei i aquests són els resultats:

  • Tracte i atenció rebuda per part de l’equip educatiu: el 100% de les famílies enquestades han respost amb la màxima puntuació, mostrant-se totalment d’acord.
  • Horari d’atenció: un dels punts més destacats va ser l’horari, que es percep com a molt adequat per a les famílies, en concret, pel 88,2%.
  • Comunicació entre l’equip educatiu i família: les famílies valoren molt positivament la comunicació amb els professionals del servei, i així es veu reflectit en els resultats, amb el 100%.
  • Espais i instal·lacions: els espais del Centre Obert també van ser ben valorats, atorgant la màxima puntuació el 88,2% de les respostes.
  • Espai de reforç escolar: les famílies van subratllar l’efectivitat de l’espai de reforç acadèmic, valorada amb la màxima puntuació pel 100% de les famílies enquestades.
  • Coordinació amb escoles i instituts: la comunicació i coordinació entre el Centre Obert i els centres educatius es considera clau, i les famílies ho demostren, valorant el 100% amb la màxima puntuació.
  • Oferta d’activitats lúdiques i esportives: un altre punt fort del servei són les activitats proposades, que contribueixen al benestar i desenvolupament personal dels infants i joves. En aquest cas, el 94,1% les valora amb els 5 punts.
  • Participació i implicació del Centre Obert en activitats i festes tradicionals: activitats com el Carnaval, la Castanyada terrorífica, Sant Jordi, Nadal, o activitats per commemorar dies internacionals, entre d’altres, són exemples d’activitats. El 100% de les famílies les valoren molt positivament.
  • Casal d’estiu: les famílies destaquen l’organització i la qualitat d’aquest servei. Consolidat cada estiu, el Casal té una màxima puntuació pel 88,2% de les famílies.
  • L’equip educatiu: el grau de satisfacció amb els educadors i educadores ha obtingut una valoració excel·lent (100% valorant amb un 5).
  • Grau de satisfacció del servei: el 100% de les famílies usuàries valoren amb la màxima puntuació el servei.

Les famílies també van aprofitar l’enquesta per compartir idees i propostes que el Centre Obert estudiarà per continuar millorant. En concret, el 58,8% comenta que li agradarien més activitats destinades a famílies.

L’equip educatiu es mostra molt satisfet amb els resultats i agraeix la confiança que mostren les famílies any rere any.

Per a més informació del servei, podeu posar-vos en contacte amb el Centre Obert al telèfon 937530008, o bé, al correu electrònic rangelrf@vilassardedalt.cat.