Milers de visitants es van aplegar diumenge a Vilassar per gaudir d'una de les fires més emblemàtiques i amb més trajectòria del municipi com és la Fira del Bolet i la Natura. Coincidint amb la fira, com és habitual d'uns anys ençà, Vilassar obre les portes d'espais arquitectònics singulars en el marc de les 48h Open House Bcn.

La Fira del Bolet i l'Open House atreuen milers de persones a Vilassar

Última revisió 27-10-2023 12:38
23/10/2023

La inauguració oficial de la 33a Mostra del Bolet es va celebrar diumenge 22 al matí amb la amb la presència de les autoritats locals i els parlaments del regidor de Promoció de la Vila, Sergi Igual; el president de l'Associació Amics dels Bolets, Llorenç Artigas, i de l'alcaldessa de Vilassar de Dalt, Carola Llauró.

Com ja és habitual, el carrer Marquès de Barberà, ple de gom a gom durant tot el dia, va acollir les parades de productes diversos, des dels més artesanals fins als embotits i formatges, passant pels cistells, les castanyes o les diverses parades de col·lectius del municipi. No hi van faltar les parades de bolets, tot i que un any més, la falta de bolets al bosc s'ha vist reflectida a les parades i la mostra d’espècies.

El pati del Museu va tornar a acollir la degustació de la tradicional esparracada de bolets i, al punt d ela 1 del migdia, el lliurament del Bolet d'Or 2023. Un reconeixement que aquest any va ser per la vilassarenca Ana Marín i Martínez per la seva implicació i col·laboració en moltes de les entitats i associacions de la vila i el seu suport en diversos esdeveniments festius del municipi. El President de l’Associació Amics dels Bolets, Llorenç Artigas, va destacar la seva predisposició a donar un cop de mà sempre que se li ha demanat i va afegir que volien que el Bolet d’Or fos per una dona.

En el marc de la Fira del Bolet es van portar a terme altres activitats complementàries com la ballada de sardanes organitzada pel Grup Sardanista o la trobada d'esketchers lligada a l'exposició 'Pels carrers de Vilassar' amb dibuixos d'Angelina Capdaigua.

48h OPEN HOUSE BCN

Paral·lelament a la Fira del Bolet, a les 11 del matí, obria les portes el patrimoni de Vilassar. Un any més, edificis singulars de la Vila com els Forns romans, el celler de can Bruguera, la Nau vella de Can Manyer, la biblioteca, el teatre La Massa o la casa de Cal Notari entre d’altres es van poder visitar en el marc de les 48h Open House Bcn. Els gairebé 3.000 visitants van poder gaudir, a més,  de les visites teatralitzades que es van fer a les naus de Can Manyer on es van poder sentir de nou el soroll dels telers i veure en funcionament la màquina de vapor de la Biblioteca, al teatre La Massa i a Cal Notari.